Camille perrin zwart wit

We wachten op de grens

In deze ‘trip’ neemt Vloeistof het thema ‘grenzen’ onder de loep. We nemen je meteen mee naar buiten, naar onverwachte plekken in de binnenstad.

Natya Ballet Dance Festival New Delhi

Vier dansers, drie spiegels en een enorme glazen plaat geven je een indringende kijkervaring. Hoe fictief is een grens eigenlijk? De hoedanigheid van grenzen in deze steeds veranderende wereld verandert constant. Grenzen worden opgeworpen en soms juist afgebroken. Voor de één een bron van vrijheid, voor de ander een beperking. Wat doet de vaak gehoorde wens om grenzen opnieuw op te willen trekken? En wat gebeurt er aan de andere kant? Met minimale middelen onderzoekt deze voorstelling hoe dans, afbakening en afstand ons beweegt.

Twee mensen lopen gebukt onder het gewicht van een enorme glazen plaat. Ze verplaatsen door de drukke straat. Zetten de plaat neer, laten hem schuin tegen de platgedrukte lichamen leunen, raken in bizarre situaties, waarin vlakken en gewicht het visuele beeld bepalen. De urbane interventie neemt je mee in een bespiegeling van grenzen die ons bepalen.

"We wachten op de grens is nog zo'n voorstelling wat het vloeistof door je lichaam laat stromen. Aangrijpend! (Citymarketing Tilburg)

De voorstelling speelde in Tilburg (De Nieuwe Vorst) en Marseille (Friche La Belle de Mai, Vieux-port & Mucem) en 10x op festival Oerol (Terschelling), Morni Hills Performance Art Biennale Chandigarh, Natya Ballet Dance Festival, New Delhi (India)

Video impressie

Met dank aan

Eline Van Ark, Andre Badjebeir, Lois De Jong, Nikita Maheshwary, Bhakti Gandhi

Fotografen: Photo credits: Camille Perrin, Elea Terodde, Franck Martinet